آرشیو مرداد ماه 1400

خريد و نصب انواع درب ضد سرقت

قيمت پيچ اتاقي

۹ بازديد

پيچ اتاقي يك پيچ رزوه شده است كه داراي گل (سر پيچ) قارچ مانند است و در قسمت زيرين گل آن يك حالت مربعي دارد، از اينرو با نام پيچ سر مربعي (square head bolt)  هم شناخته مي‌شود. اين قسمت مربعي زير گل باعث مي‌شود باز و بسته كردن پيچ راحت و با انواع آچار و ابزار قابل باز و بسته كردن باشد. اين پيچ‌ها ممولا از جنس آهن و فولاد (گريدهاي مختلف آن) و گريدهاي مختلف استنلس استيل ساخته مي‌شود.


كاربرد پيچ اتاقي

از پيچ‌هاي اتاقي در كاربردهايي كه فضا براي پيچاندن و باز و بسته كردن هگز يا سر پيچ كم است استفاده مي‌شود. قسمت مربعي زير هگز يا سر پيچ باعث سهولت چرخاندن پيچ در اين شرايط مي‌شود. پيچ‌ههاي اتاقي در مونتاژ انواع ماشين آلات صنعتي استفاده مي‌شود. از پيچ‌هاي اتاقي از جنس استنلس استيل در كاربردهايي كه پيچ تحت رطوبت و يا در معرض محيط خورنده است استفاده مي‌شود.
در اين حالت پيچ اتاقي استنلس استيل دوام بيشتري نسبت به ساير انواع خواهد داشت و بار بيشتري را تحمل خواهد كرد. يكي ديگر از كاربردهاي پيچ اتاقي در مونتاژ مبلمان است. از كاربردهاي ديگر اين پيچ مي‌توان اتصال چوب به فلز مانند ميز و صندلي و… نام برد.
 استاندارد پيچ اتاقي

براي پيچ و مهره هم همانند ديگر محصولات صنعتي استاندارد تعريف شده است. در اين استانداردها كه از طرف شركت‌هاي بزرگ و معتبر توليد كننده پيچ و مهره ارائه مي‌‌شوند، ويژگي‌هاي مختلف پيچ و مهره از جمله ابعاد آن بررسي مي‌شود. از جمله استانداردهاي بين‌المللي پيچ اتاقي مي‌توان استانداردهاي مختلف  DINو ISO را نام برد. يكي از استانداردهاي پركاربرد در پيچ‌هاي اتاقي استاندارد DIN603 , ISO 8678 است.  در جدول زير اين استاندارد براي پيچ‌هاي اتاقي آورده شده است.
خريد پيچ اتاقيجهت استعلام قيمت و خريد پيچ اتاقي در گريدهاي مختلف هم اكنون با كارشناسان بخش فروش سات پيچ تماس بگيريد.

منبع:

https://satpich.com/product-category/پيچ-اتاقي/